Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uplatnění příběhů ve výuce etiky
Sůvová, Adéla ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití příběhů při výuce etických témat ve školách. První kapitola zkoumá význam jazyka a řeči pro kulturu, dále z filosofického pohledu zdůrazňuje podstatu rozhovoru především pro péči o duši a poznání pravdy, a také zkoumá význam jazyka a řeči z hlediska antropologického. Ve druhé kapitole nazvané Příběh jako spolubytí najdete podstatu příběhů, jejich možné účinky na dětskou psychiku a vysvětlení, co je to literární vyprávění, jak vyprávět příběhy a význam vypravěče příběhu. Dále zde najdete různé konkrétní formy představení příběhů (např. forma dokumentárního filmu, storytelling atd.). Třetí kapitola chápe etiku jako problém a vymezuje některé etické pojmy, hodnoty a paradoxy. Postupně směřuje k problematice podstaty etiky a výuky etiky na školách. Čtvrtá kapitola se zabývá Etickou výchovou jako doplňujícím vzdělávacím oborem a jeho charakteristikou, zmiňuje organizaci Etické fórum České republiky a také mj. uvádí několik aktivit využívaných v tomto vzdělávacím oboru. Tato kapitola umožňuje nahlédnout do RVP ZV (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání) a RVP G (Rámcový vzdělávací program pro gymnázia). Pátá kapitola je o rozvíjení kritického myšlení. Šestá kapitola nabízí několik didaktických příprav propojujících výuku etických témat a využití metodu...
Narativy a náboženství: specifika a funkce příběhů v náboženských kontextech
Širl, Radim ; Chlup, Radek (vedoucí práce) ; Lyčka, Milan (oponent)
Cílem této diplomové práce je prozkoumat určité aspekty propojení náboženství s narativitou, která je zde chápána jako schopnost každého člověka uvažovat a vyjadřovat se v narativech. První část práce se zabývá metodologií, která je ve druhé části aplikována na některé náboženské fenomény; nejprve je čtenář uveden do problematiky spojené s definováním pojmu narativ a je rozebráno jeho vymezení zvolené v této práci. Za pomoci dalších autorů (především Jamese W. Pennebakera a Mary Douglas) jsou pak vytyčeny určité funkce a specifika zvolených narativů týkající se jednak problematických prvků, které tyto narativy často obsahují, a jednak pozitivního přínosu, který přináší jejich vyjádření. Druhá část práce se pak zaměřuje na konkrétní příklady a jejich uchopení pomocí uvedené metodologie. Těmito příklady jsou zpověď v katolicismu, modlitba v křesťanství a některé léčebné rituály. Závěrem by pak mělo vyvstat zpětné pozitivní působení, kterým daný typ narativů působí na své tvůrce.
Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy
Šírová, Tereza ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Šisler, Vít (oponent)
Diplomová práce Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy se zabývá společnými a odlišnými znaky počítačových her a audiovizuálních děl. Prezentuje některé teorie, které reflektují různé názorové proudy na ovlivňování nebo prolínání uvedených mediálních forem. Z těchto teorií vychází návrh kategorizace herních a filmových adaptací vzniklých podle předloh. Do každé ze tří navrhovaných kategorií jsou zařazeny konkrétní příklady počítačových her vzniklých na motivy filmů či seriálů i méně časté příklady filmů, inspirovaných počítačovými hrami. Závěrečnou část práce tvoří obsáhlá případová studie, porovnávající počítačovou hru Lost: Via Domus s její předlohou - seriálem Ztraceni.
Kdo jsme a kým se stáváme v online sociálních sítích?
Trachtová, Veronika ; Minařík, Karel (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce má za cíl analyzovat vliv online sociálních sítí na utváření naší identity, a to v kontextu změn každodennosti způsobených výrazným nárůstem počtu uživatelů těchto sítí. Na rozdíl od předchozích forem online identity, jsou online sociální sítě svázány s reálným sociálním prostředím uživatelů. Část práce je věnována vlivu reálných sociálních sítí na náš život, a formám, jimiž na nás působí: především prostřednictvím slabých pout. Dále jsou analyzovány procesy a formy, jimiž je v online sociálních sítích utvářena a manifestována identita uživatelů. Pozornost je věnována zejména narativnímu a fragmentárnímu charakteru takto utvářené identity. Práce rozebírá důsledky totální indexace uživateli vytvářeného obsahu, trvalost jeho uchovávání a možnosti vyhledávat v jeho rámci. Nastíněna je i problematika managementu vlastní reputace a významu ochrany osobních dat. Výzkumná část předkládá zjištění o formách prezentované identity uživateli Facebooku, nastavení ochrany soukromí a zejména o velikosti sítí přátel. Práce popisuje vztah mezi socializačními mechanismy v online sociálních sítích a v reálném světě.
Storytelling a jeho využití ve výuce VO a OSZ
Schneider, Benjamin ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na témata narativity, vypravěčství a příběhů, a především na narativně-dramatickou metodu storytelling. Tato metoda má v práci ústřední místo a je zde zkoumán její didaktický potenciál ve vzdělávacích oborech Výchova k občanství a Občanský a společenskovědní základ. Práce je rozdělena do dvou tematických částí, z nichž každá je zpracována v samostatné kapitole - do části filosofické a části didaktické. V první kapitole je věnován prostor narativitě jakožto antropologickému a filosofickému jevu a je nahlížena fenomenologickou perspektivou existenciálu spolubytí, řeči, porozumění a starosti. V této části práce je zdůrazněn nenahraditelný význam vyprávění a příběhů pro lidský pobyt ve světě, pro lidskou zkušenost a pro ontologické možnosti výchovy a vzdělávání. V druhé kapitole je naznačena pestrost narativních forem a uvedena metoda storytelling. V této části je představena její metodologie a popsán proces přípravy storytellingové inscenace a storytellingového představení. V návaznosti na to jsou zde zároveň analyticky odvozeny možnosti této metody, pokud jde o její možné využití ve výuce obecně. V této části práce je formulováno několik zásadních průsečíků mezi storytellingem a pedagogickou činností, na příkladech je v tematické oblasti demonstrována využitelnost...
Geneze narativní struktury scénáře Ztraceni v Mnichově
Palkosková, Lucie ; BRDEČKOVÁ, Tereza (vedoucí práce) ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (oponent)
Cílem této práce je sledovat vývoj narativní struktury filmu Ztraceni v Mnichově napříč verzemi scénáře, tyto změny popsat a pokusit se zpětně rekonstruovat, jak autor při psaní postupoval. Účelem tohoto výzkumu je lépe pochopit, jak pracovat při vývoji filmu s takto složitou strukturou, a následně hypotézy vzešlé z analýzy filmu i jednotlivých verzí scénáře ověřit při rozhovoru s autorem.
Případ začínajícího učitele na Kavkaze
Šimáková Dosoudilová, Anna ; MALANÍKOVÁ, Hana (vedoucí práce) ; CHRZ, Vladimír (oponent)
Diplomová práce Případ začínajícího učitele na Kavkaze: autorský přístup ve školském systému je pokusem o ztvárnění a zreflektování zkušenosti učitelských začátků. Případová studie vychází z půlročního působení autorky na mezinárodní škole ve Tbilisi v Gruzii a je vedena snahou „poučit se z krizového vývoje“ a získat potřebný vhled jak do vlastní pedagogické činnosti, tak do možností, jak pracovat uvnitř omezujícího školského systému tvořivě a osobitě. V první části se experimentálně zachází s narativní biografií - „románově“ je líčen první půlrok v práci učitelky, přičemž se využívá autentických deníkových zápisů a úvah, e-mailů a stylizovaných literárních deníkových záznamů z tohoto období. Druhá část vyprávěnou zkušenost reflektuje a rozebírá s pomocí odborné literatury a nachází témata, která i vzhledem k budoucí zamýšlené pedagogické praxi autorky potřebují být hlouběji propátrána (nenásilná komunikace, důslednost, svoboda a řád ve vyučování a vztazích, potřeba zůstat jako učitelka přítomná, zapojená). Autorka pro sebe nalézá k těmto tématům zdroje, které mohou sloužit jako inspirace pro její další výchovnou a učitelskou činnost (metoda nenásilné komunikace, unschooling, dialogické jednání), propojuje impulsy a doporučení z těchto inspiračních zdrojů s příklady ze školní praxe a vytváří si na základě toho vlastní příručku pro další pedagogické (a rodičovské) působení. Na závěr je celý příběh nahlédnut optikou narativní analýzy, která odkrývá prvky shodné s žánrem Bildungsromanu a zjišťuje, že se v podaném vyprávění jedná o příběh hledání. Hledání smyslu konání, hledání sebe, své dospělé podoby, svého místa ve společnosti. Hledání vztahu ke školským institucím a k žákům v nich. V tomto posledním bodě dochází diplomová práce k potřebě vytvoření vzdělávacího systému, který by nebyl hierarchický, ale představoval by spíše společenství rovných, ve kterém se vztahy budují nikoliv na principu moci a síly, příkazů a zákazů, ale na podkladu široce rozvinuté empatie.
Scénická realizace nedramatického textu
Svozil, Adam ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; HRBEK, Daniel (oponent)
Práce se zabývá uplatněním vyprávění (tedy ,,diegezí") v textech pro divadlo. Snaží se popsat procesy, které po nahrazení mimeze diegezí vedou k snížení dramatičnosti textů a změně jejich struktury, tuto změnu nahlíží především z hlediska příběhu. Pozastavuje se u jevů z dějin divadla, které poskytly nejsilnější impulsy k pronikání diegeze na scénu. Jsou jimi především divadlo Bertolta Brechta, „performativní obrat“ a s ním spojené postdramatické divadlo a storytellingové hnutí. Na základě zamyšlení nad těmito dějinnými fenomény se autor zabývá reflexí své tvorby, jmenovitě inscenací Rituální vražda Gorge Mastromase v divadle DISK a inscenací Iluze v Divadle Josefa Kajetána Tyla v Plzni.
Kdo jsou fanoušci seriálu BBC Sherlock?
El Bournová, Amal ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Kdo jsou fanoušci seriálu BBC ?" se zabývá seriálem televize BBC a charakteristikou jeho českých fanoušků. Práce se nejprve zaměřuje na obraz proměny technologií a vývoj médií, které vedly ke změně chování publika v mediálních obsahů. To zahrnuje primárně digitalizaci a její důsledky, druhy publik a přeměnu souvislosti se změnami technologií prošla. Zabývá se také seriálem jakožto druhem proměnou narativity, tedy strategií seriálových zápletek. . Část diplomové fanouškovství a fandomů. Vzhledem k tomu, že seriál Sherlock má původ v literární předloze od sira Arthura Conana Doyla, práce se věnuje i jeho životu a dílu zkoumá, kdo jsou fanoušci seriálu Sherlock. K tomu byly použity dva druhy výzkumů - kvantitativní dotazníkové šetření a kvalitativní rozhovory. Cílem kombinace těchto dvou výzkumů je zjistit demografické rysy fanoušků seriálu a jejich zvyky při sledování seriálu, dále to, jaké jsou motivy fanoušků pro sledování seriálu, co se jim na seriálu líbí a jaký mají vztah hlavnímu protagonistovi seriálu Benedictu Cumberbatchovi a postavě, kterou ztvárňuje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.